Nyheter i DGS Purchase & Sales

Maritech DGS Purchase & Sales er verdens ledende skyløsning skreddersydd for kjøp og salg av sjømat – rask å implementere, enkel å konfigurere og enkel å bruke.

Multi-company, logistikk og valuta

Vi lanserer nå nyheter hver eneste måned – her er noen smakebiter på ny funksjonalitet som nå er tilgjengelig eller like rundt hjørnet.

Multi-company: DGS Purchase & Sales tillater nå selskaper med flere lokasjoner å koordinere salg og kjøp mellom selskapene. Løsningen produserer prognoser, overføringer samt kjøps- og salgsordrer på tvers av selskapets domener – med sømløs og automatisk overføring av lageroppføringer. Tilknyttede selskaper kan dele vare-, kunde-, leverandør- og andre masterdata-registre i multi-company-oppsettet.

Valutahåndtering: For å beskytte mot svingende valutakurser, kan du ha behov for å sette opp sikringskontrakter (enten gjennom en bank eller gjennom forhåndskontraktskurser låst til en spesifisert valutakurs). DGS Purchase & Sales har en innebygd arbeidsflyt som administrerer valutakontrakter for å synliggjøre at denne prosessen blir gjennomført.

Sjømatlogistikk: Del og samarbeid med leverandører, toll- og eksportagenter, transportører og andre – uten behov for ekstra programvare eller gjennomgang av ineffektive e-posttråder. DGS Purchase & Sales sørger for dokumentflyt og kommunikasjon, fakturabehandling, prisstyring og behandling av tolldokumenter. Alle endringer er synlige og sporbare, noe som sikrer riktige data, enkel dokumentasjon og redusert ventetid gjennom hele verdikjeden. Dokumenter relatert til forsendelser blir gjort tilgjengelig for transportøren så snart de er opprettet, og terminalen har full oversikt over innkommende og utgående varer og forsendelser. Dette gjør det mulig å håndtere plutselige endringer mer effektivt, forbedre forutsigbarheten og senke kostnadene.

Håndtering av dokumentasjonskrav: Integrert med kredittfaktureringen i DGS Purchase & Sales, behandler vår håndtering av dokumentasjonskrav hver varelinje som kreves – med fleksible definering av regler. Interaksjon med interne eller eksterne interessenter som pakkerier, produsenter og transportører, er enkelt og effektivt. Fra registrering av årsaken til kravet, delegering til en ansvarlig person og kravbeløp, til behandling av interessenten. Alt i et tilpasset brukergrensesnitt.

Dokumenter som bilder, e-post og andre relevante filer lagres og lenkes til saken, med enkel tilgang når det er nødvendig. E-postmaler kan tilpasses og sendes direkte fra systemet med historikk. All kommunikasjon håndteres og dokumenteres i løsningen. Meldinger kan settes opp for å sikre rask og effektiv håndtering, fra første gangs oppheving av et krav til utstedelse av kreditnotaer.

Full oversikt med ATP og faktura

ATP (Available to Promise): Sjømatspesifikke oversikter over lagerbeholdning kan deles etter størrelse og kvalitet (eller andre brukerdefinerte vareattributter), slik at du raskt kan se hva som kan kjøpes. Planlegg for innkommende fangst eller høst med integrert visning av linjer registrert i kjøpsprognoser. Du kan lage flere tilpassede maler for rask tilgang til oversikter over ulike varelager.

Fakturahåndtering: Hold rede på marginene dine og beskytt deg mot fraktoverskridelse ved å registrere estimerte overordnede kostnader knyttet til kjøp, salg og overføringer. Deretter kan du sammenligne dette med innkommende faktiske kostnadsfakturaer. Regelbaserte funksjoner lar deg angi et akseptabelt toleransetak og varsle deg når dette overskrides.

Varer: Forenklet oppsett og kraftige brukerdefinerte attributter / dimensjoner. Du kan opprette flere varefamilier samtidig. Et ubegrenset antall tilpassede varedimensjonsfelt kan settes opp og legges til, slik at du kan spore og rapportere om eventuelle faktorer som er viktige for din virksomhet.

Administrasjon av kvalitetssertifiseringer: Spor og administrer varelager med sertifiserte kvalitetsbetegnelser som MSC, Global GAP eller andre. Du kan opprette regler på leverandør- eller kundenivå for å sikre at varene merkes riktig og enkelt med kvalitetssertifikatinformasjonen, som er lett synlige på salgstidspunktet. Merkede gjenstander spores fra lager til sluttsalg med sertifiseringsstatus som ikke kan endres.

Her kan du lese mer om DGS Purchase & Sales

Nysgjerrig? Gi oss et vink, vi vil gjerne snakke med deg!